.
Curriculum Experiencia Profesional Proyectos y temas para tesis Investigación Ud. está aquí Publicaciones Títulos de conferencia
Página de inicio
...



Contribuciones a libros


  • Guzmán, A., y McIntosh, H. V. “Patterns and Skeletons in CONVERT”, in The Programming Language Lisp; its Operations and Applications, Vol. II, Berkeley, E.C., y Bobrow, D.G. (eds.). MIT Press Cambridge, Mass. 1969
  • Guzmán, A., Analysis of Scenes by Computer: Recognition and Identification of Objects.  In Automatic Interpretation and Classification of Images.  Grasselli, Antonio (ed.) Academic Press.  1969. Chapter 12.
  • Guzmán, A., Analysis of Curved Line Drawing using context and global Information.  In Machine Intelligence VI.  D. Michie y B. Meltzer (eds.), Univ. of Edinburgh Press.  1970. 325-337.
  • Guzmán,  A., Decomposition of a visual scene into three-dimensional  bodies.  In Computer Methods in Image Analysis.  J. K. Aggarwal, R. O. Duda y A. Rosenfeld (eds.).  IEEE Press.  1977.  324-337.
  • Guzmán,  A., Reconfigurable geographic data bases. In Pattern Recognition in Practice.  E. S. Gelsema y L.M.Kanal (eds.). 99-112.  1980.  North Holland.
  • Guzmán, A., A Parallel heterarchical machine for high level language processing. (1981) In Languages and Architectures for Image Processing. M. J. B. Duff and S. Levialdi (Eds.) Academic Press. 229-244.
  • Barrera, R., Guzmán, A., Ginich, A., Radhakrishnan, T. Design of a high-level language (L) for image processing. (1981) In Languages and Architectures for Image Processing, M. J. B. Duff y S. Levialdi (Eds.) Academic Press. 25-40.
  • Guzmán, A., Gerzso, M., Norkin, K.B. y Vilenkin S.Y. The conversion via software of a SIMD processor into a MIMD processor. (1985) In Computer Architectures for Spatially Distributed Data.  H. Freeman y G. Pieroni (eds.).  Springer-Verlag. 121-137.
  • Guzmán, A. AHR: A parallel Computer for Pure Lisp. (1988) In Parallel Computation and Computers for Artificial Intelligence. J. S. Kowalik (ed.). 201-222.  Kluwer.
  • Guzmán, A. Diseño con objetos usando C++. Apuntes en español, para curso-taller. © 1992, SoftwarePro International.
  • Guzmán, A. Diseño con objetos usando C++ para quienes desconocen C. Apuntes en español, para curso. © 1992, SoftwarePro International.
  • Guzmán, A. Diseño y construcción de aplicaciones con objetos. (1992) Apuntes y curso en español. Cuarta Escuela Internacional de Invierno en Temas Selectos de la Computación. Mérida, Yucatán. 60 págs.
  • Guzmán, A. Diseño de bases de datos: relacional, de objetos, y nociones sobre distribuidas. (1993) Apuntes en español. ©1993, SoftwarePro International.
  • Guzmán, A. Aplicaciones Distribuidas. Apuntes en español. © 1993, SoftwarePro International.
  • Guzmán, A. Técnicas Modernas de Programación. Libro en español, 300 hojas. © 1994, SoftwarePro International; impreso por el  Centro Nacional de Cálculo (I.P.N.); edición limitada.
  • Guzmán, A. Construcción de Software de Calidad. (1996) Libro en español, 200 hojas. © 1996, SoftwarePro International. Impreso por el CRECITI, Instituto Mexicano de Comunicaciones, 1996. Edición limitada.
  • Ruiz Shulclóper, José; Guzmán, A. y Martínez Trinidad, Francisco. (1999) Enfoque lógico combinatorio al Reconocimiento de Patrones: Clasificación Supervisada. Editorial Politécnica. ISBN 970 18 2384 1. También será publicado por la editorial Fondo de Cultura Económica, México.




Home Page Adolfo Guzmán Arenas.
Published on December 19th, 2005.


...